خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه اسطوره شناسی موسیقی و اسامی برخی از آنان با فرمت docx در قالب 32 صفحه ورد
تعداد صفحات | 32 |
حجم | 35/731 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
افلاطون، ارسطو و فیلسوفانی چون شلینگ ضرورت اسطوره برای هنر را مورد تآکید قرار داده اند و اهمیت هنر و اسطوره را در قدرت آن برای بیان حقیقت ارزش های انسانی دانسته اند. "اسطوره هنری، نوعی روایت خودانگیخته است که در آن واقعیت های روانی – به خصوص بیم ها و امیدها- به زبان تخیلی ملموس و بیشتر در قالب دراماتیک به بیان درمی آید." اسطوره و هنر را دو روی یک سکه دانسته اند و درخاستگاه و هدف مشترک ذکر کرده اند و تفاوت و جدایی این دو را در نحوه ی بیان می دانند؛ " اسطوره، خلاقیت وجدان جمعی است و عامل پیدایی اثر هنری، آفرینش فردی، حال آنکه در غایت و هدف، هر دو، به جامعه و فرهنگ تعلق دارند." بیان اسطوره ای همچون گونه های کهن می تواند متافیزیکی و سمبلیک و واقعیت گریز باشد.
فهرست مطالب
اسطوره در موسیقی 32
اسطوره، هنر و هنر موسیقی 33
پیشینه تحقیق 36
بررسی نقش اسطوره در موسیقی با توجه به ریشه شناسی کلمات (هومان اسعدی) 44
دسته بندی اسامی گوشه های ردیف 46
اسطوره در خنیای کهن ایران (دکتر کزازی) 48
موسیقی یا نوای خوش (فریدون جنیدی) 53
مثلث موسیقی، شعر، اسطوره (ابراهیم واشقانی) 57
موسیقی و باورهای اساطیری
منابع