خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه برتولت برشت و تکنیک فاصله گذاری در تئاتر روائی با فرمت docx در قالب 38 صفحه ورد
تعداد صفحات | 38 |
حجم | 61/109 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | ppt |
تئاتر روایی برتولت برشت با استفاده از یک راوی در بطن نمایشنامه و متن های توصیـفی خارج از دیالوگ و نیز چکیده ای از وقایع هر صحنه در آغاز پرده که با هدف زدودن هیجان در نزد تماشاگر صورت می گیرد، در صدد برانگیختن قوه تفکر تماشاگر است و او را به تقابل با آن چه که بر روی صحنه، نمایش داده میشود، وا می دارد. موضوعات نمایشنامه های برشت برگرفته از واقیات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی حاکم اند. برشت تماشاگر خود را وارد دنیای "تماشاگر حقیقی" می کند و به چالش با آن فرا می خواند. نمایشنامه های برشت با آن چه که بر روی صحنه نمایش داده می شـود و به گونه ای بیانگر و انعکاس شر ایط واقعی حاکم در جامعه است، هم سو نیستند، بنابرایـــن باید روند نمایشنامه تحرک لازم را در مخاطب برای مقابله با شرایط اجتماعی حاکم ایجاد کند. هدف برشــت نشان دادن یک رفتار اجتماعی خاص، در یک محیط اجتماعی خاص است که باید از دید تماشاگر به صورت انتقادی مورد توجه قرار گیرد.
فهرست مطالب
برتولت برشت و تکنیک "فاصله گذاری" در تئاتر روائی 33
2-1 برشت و ماهیت تئاتر روائی 34
2-2 تئاتر ارسطوئی و تئاتر روائی؛ تفاوت ها 35
2-2-1 ویژگی های تئاتر ارسطوئی 35
2-2-2 ویژگی های تئاتر روائی 36
2-3 فاصله گذاری سوبژکتیو و ابژکتیو در تئاتر آلمان 37
2-3-1 رابطه ی اندیشه و ساختار در تئوری های برتولت برشت 37
2-3-2 برشت، پیسکاتور، میرهولد 52
2-3-3 سیر تطور امر سوبژکتیو و ابژکتیو
منابع