خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه سقاخانه و علل شکل گیری جریان آن با فرمت docx در قالب 13 صفحه ورد
تعداد صفحات | 13 |
حجم | 985/686 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
تقریباً هفتادسال پساز شروع جنبش مدرنیسم هنری در غرب، بازتاب آن به ایران رسید. این در شرایطی بود که نقاشان ایرانی همچنان از مکتبهای سنتی و منسوخ اروپائی و ایرانی مایه میگرفتند. گسترش دامنه جنگ جهانی دوم به ایران، رفتن رضاشاه و برقراری مختصر آزادیهای اجتماعی مجالی برای نوجویی هنری پدید آورد. ایران ناگهان در معرض برخورد عقاید و ایدئولوژیهای رنگارنگ قرار گرفت. در این میان، روشنفکران با اشتیاق جویای راههای نو بودند و با شوق بسیار به استقبال مفاهیم جدید میرفتند. [پاکباز، 1384، 202] در این برهه نقاشان در مواجهه با بوم و ابزارهای جدید، فرصت آن را یافتند که شیوههای گوناگون مهم در غرب را تجربه کرده و به آرامی شیوهای مخصوص به خویش بیافرینند. این روند از دهه 1320 شمسی در ایران سرعتی افزون یافت که نتیجه پیدایش سبکهای جدید و نظام آموزشی مدرن بر پایه اصول غربی گشت [قمی، 1390، 120] بنابراین« دور از انتظار نیست اگر دهه 1320، عمدتا آثاری اقتباسی از الگوهای اروپایی پدید آورده باشد
فهرست مطالب
سقاخانه
21 تاریخچه جریان سقاخانه
22 علل شکل گیری جریان سقاخانه
23 هنرمندان تاثیرگذار و متاثر در جریان سقاخانه
24 ویژگی زیباشناسانه
منابع