خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه دلبستگی و مراحل آن با فرمت docx در قالب 27 صفحه ورد
تعداد صفحات | 27 |
حجم | 42/376 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
مدل فعال درونی عمدتا حاصل الگوی تعاملی کودک با مادر یا سایر نمادهای دلبستگی است. اگر مادر، نیاز کودک به حمایت را بشناسد و هم زمان به نیاز استقلال کودک نیز توجه کند، احتمال دارد کودک یک مدل فعال درونی دست یابد که خودش را فردی ارزشمند و توانمند ببیند. مادامی که مادر به تلاش کودک برای فراخوانی، حمایت و استقلال توجه نکند، در زهن کودک، مدل فعال درونی ای شکل می گیرد که حاکی از احساس بی ارزشی و بی کفایتی او است (بالبی، 1973). کودکان با استفاده از مدل های فعال درونی خود، رفتار نمادهای دلبستگی را پیش بینی می کنند و برای پاسخ دهی به آن ها آماده می شوند. لذا نوع مدل های فعال درونی که در ذهن کودکان ایجاد می شود، اهمیت زیادی دارد (یانگ، کلوسکو و ویشار ؛ ترجمه ی حمیدپور و اندوز، 1391).
فهرست مطالب
تاریخچه دلبستگی(متغیر پیش بین)
مفاهیم اساسی در نظریه دلبستگی
ویژگی های سبک های دلبستگی در کودکان و بزرگسالان
مراحل دلبستگی
عواقب دلبستگی ضعیف
نظریه های مرتبط با دلبستگی
پژوهش های انجام شده پیرامون متغیرهای پژوهش
منابع