خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه تدریس و روش های نوین در آن با فرمت docx در قالب 60 صفحه ورد
تعداد صفحات | 60 |
حجم | 117/101 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
روش: تلاش برنامهریزی شده جهت دستیابی به مطلوب را روش گویند. بنابراین اگر تلاشی بدون برنامهریزی صورت گیرد، آن کار روشمند نخواهد بود. همچنین برنامهریزی بدون تلاش و کوشش جهت دستیابی به مطلوب نیز تحت مقولهی روشها قرار نمیگیرد. تدریس: فعالیت دوجانبه یا کنش متقابل را بین فرادهنده و فراگیر با هدف یادگیری تدریس گویند. نکتهی اساسی این نوع فعالیت، دو جانبه بودن آن است که روانشناسی ارتباط، زمینه ساز این مسأله خواهد بود. گفته شده است، مجموعهی اعمال سنجیدهی منطقی و پیوسته که معلّم به منظور ارایه درس انجام میدهد، فرآیند تدریس نامیده میشود. (گانیه، 1987، 38 )
فهرست مطالب
تعریف واژهها
روش تدریس
چهار ویژگی خاص در تعریف تدریس وجود دارد
روشهای نوین یادگیری و یاددهی
روشهای تدریس سنتی و متداول
چندرسانه
تعریف درسافزار
ضرورتها و ویژگیهای درسافزارهای خود آموز
ضرورتها و ویژگیهای نرمافزارهای کمک آموزشی (مکمل آموزش)
ضرورتها و ویژگیهای درسافزارهای کمک معلم
ضرورتها و ویژگیهای نرمافزارهای دایرهالمعارف و فرهنگ
ضرورتها و ویژگیهای نرمافزارهای بازی و سرگرمی
کتابهای الکترونیکی
شبکههای آموزشی وب سایتها و وبلاگها آموزشی
نرمافزارهای آزمونساز
سیستم آزمون الکترونیکی
آموزش چندرسانهای
مزایای چند رسانهای
اهمیت آموزش ریاضیات
کاربرد ارقام
کاربرد توابع و روابط بین اعداد
کاربرد معادله و دستگاه معادلات خطی
کاربرد تقارنها (محوری و مرکزی ) و دَوَرانها
کاربرد مساحت
کاربرد چهار ضلعیها
کاربرد خطوط موازی و تشابهات
کاربرد آمار و میانگین
مقاطع مخروطی
ترسیمات هندسی
کاربرد ریاضیات در هنر و کامپیوتر کاربرد حجم
کاربرد رابطهی فیثاغورس
طبقهبندی آندرسون
مثال آوردن
طبقهبندی کردن
استنباط کردن
مقایسه کردن
تبیین کردن
اجرا کردن
انجام دادن
متمایز کردن
سازمان دادن
نسبت دادن
تولید کردن
دانش فراشناختی
آزمون تیمز(TIMSS)
سخن پایانی
پیشینه پژوهش