خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه سیستم های اطلاعاتی و اجتماعی با فرمت docx در قالب 93 صفحه ورد
تعداد صفحات | 93 |
حجم | 356/872 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
یک سیستم اطلاعاتی مدیریت نوعی سیستم اطلاعاتی موجود در سطح مدیریت یک سازمان است که در وظایف برنامه ریزی، کنترل و تصمیم گیری با فراهم آوردن گزارش های خلاصه و ویژه، مدیران را یاری می رساند. نیازهای اطلاعاتی مدیران، بر حسب ماهیت کار و سطح سازمانی آنها و هدفی که دنبال می کنند، متفاوت است. به طور کلی، مدیران سطوح بالاتر، کمتر از مدیران سطوح پایین تر یا کارشناسان به جزئیات موضوع توجه و نظر دارند. به عبارت بهتر افق دید و نگرش مدیران سطوح فوقانی نسبت به سازمان و مأموریت هایش به مراتب وسیع تر از مدیران سایر سطوح است. بنا بر این، اطلاعاتی که در اختیار این دسته از مدیران قرار می گیرد، باید متناسب با چنین وسعت نظر و کل نگری باشد.
از طرفی باید به وضوح معلوم گردد که چگونه سیستم های اطلاعات مدیریت جدید می تواند ساختار سازمانی و مسؤولیت های اجرایی را تغییر دهند و چگونه سیستم جدید در شغل هر یک از کارکنان تأثیر خواهد گذاشت. مدیران اجرایی برنامه ای معین و مشخص در دست دارند ولی مدیران عالی سازمان درگیر با مسائل و موقعیت های مبهم و نامطمئن هستند که ضروری است سطح مدیریت از تکنولوژی اطلاعات مناسب بهره مند شود. ساختار سازمانی نیز باید به گونه ای طراحی شود که اطلاعات مناسب و به موقع در اختیار مدیران قرار گیرد. سیستم اطلاعات مدیریت و سیستم پشتیبانی تصمیمات چنین نقشی را ایفا می کنند.
فهرست مطالب
سیستمهای اطلاعاتی
معرفی انواع سیستمهای اطلاعاتی و سیستمهای اطلاعات مدیریت
سیر تحول کاربرد سیستم های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات
سیر تحول در نقش واحد سیستم های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات
سیر تحول سازمان در به کارگیری سیستم های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات
سطوح بلوغ فناوری اطلاعات
سیستم های اطلاعاتی به عنوان سیستم های اجتماعی
سیستم های اجتماعی
تئوری سیستم های اجتماعی، سیستم های اطلاعاتی و استراتژی
چارچوبی انتقادی برای استراتژی سیستم های اطلاعاتی
تعریف مدیریت استراتژیک
ضرورت تدوین برنامه ریزی استراتژیک فناوری اطلاعات
مزایای تدوین برنامه ریزی استراتژیک فناوری اطلاعات
فرآیند برنامه ریزی استراتژیک فناوری اطلاعات
گونه شناسی استراتژی سیستم های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات
شبکه استراتژیک
استراتژی عمومی فناوری اطلاعات
مزیت رقابتی ثمره تکنولوژی اطلاعات
چارچوبی برای تجزیعه و تحلیل مزیت رقابتی
تجزیه و تحلیل صنعتی
موقعیت یابی سازمان در صنعت
اطلاعات به عنوان منبع استراتژیک
تغییر استراتژیک و سیستم های اطلاعاتی
چارچوبی برای مدیریت تغییر سیستم های اطلاعاتی
پیشینه تحقیق
منابع