خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه آمادگی برای تغییر و مدل های تغییر سازمانی با فرمت docx در قالب 47 صفحه ورد
تعداد صفحات | 47 |
حجم | 337/563 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
«تغییر» که از ثلاثی مجرد غیر میآید، مفهومی نزدیک به واژههای تفاوت،تحول، دگرگونی و تنوع دارد به عبارت دیگر تغییر یا دگرگونی اعم است از هرگونه وضعیت ثانویهای نسبت به وضعیت اولیه یک شیء یا یک شخص. تغییر یک کلمه سحرآمیز است که برای بسیاری همچون روزنهامید مینماید، بدین معنی که با ایجاد تغییر، بهبودی در رویدادها، شرایط و وضع مردم پدید خواهد آمد(اورک و درویش پور،1388).
تغییر سازمانی به طور خاص فرایندی برنامهریزیشده و کوششی آگاهانه در جهت تقویت روشهایی است که گروهها، بخشها یا کل سازمان بر اساس آن عمل میکنند. تغییر سازمانی دربردارنده دگرگونی در ساختار، شیوه انجام امور، فناوری، فرهنگ و مدیریت است. سازمانها تغییر مییابند تا مشکلی را برطرف سازند، بقاء خود را استمرار بخشند و باکیفیتی بهتر به اهداف خود جامه عمل بپوشانند. با طی کردن این فرایند سازمانها رشد و توسعه پیدا میکنند(فرازجا و خادمی،1390).تغییر،فرآیند تحول و دگرگونی رفتارها، ساختارها و خط مشیها، به کار بستن یک ابداع یا نوآوری در سازمان، حرکت از وضعیت کنونی به وضعیت مطلوب بر اساس امکانات موجود و نیازهای مطرحشده، تصمیمی آگاهانه در خصوص جایگزینی، تعویض، تجهیز، تهیه مواد مصرفی، اصلاح یا توسعه روشهای اجرایی، دستورالعملهای کاربردی، قوانین و مقررات در ساختار سازمانی یک شرکت یا یک واحد صنعتی(طباطبایی و همکاران،1388) تغییر سازمانی به پذیرفتن یک عقیده، نظر یا رفتار جدید به وسیله یک سازمان تعریف شده است(فرازجاوخادمی،1390).
فهرست مطالب
آمادگی برای تغییر
2-3-1. مقدمه
2-3-2. مفهوم تغییر، تحول و تغییر بنیادی
2-3-3. ابعاد تغییر سازمانی
2-3-4. انواع تغییر
2-3-5. سطوح تغییر
2-3-6. مدلهای تغییر سازمانی
2-3-7. دلایل تغییر
2-3-8. عاملهای مؤثر بر تغییر سازمانی
2-3-9. مقاومت در برابر تغییر
2-3-10. عوامل مقاومت در برابر تغییر
2-3-11. مدیریت تغییر
2-3-12. استراتژیهای اساسی برای مدیریت تغییر
2-3-13. مهارتهای مدیریت تغییر
2-3-14. شیوههای اعمال تغییر و سبک مدیریت تغییر
2-3-15. پیش رانهای مدیریت تغییر
2-3-16. عوامل موثر در ایجاد آمادگی برای تغییر
2-3-17. کاربست آمادگی به تغییر در آموزش عالی
منابع