خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه استراتژی صادرات و توسعه آن با فرمت docx در قالب 17 صفحه ورد
تعداد صفحات | 17 |
حجم | 44/905 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
باید اشاره شود که گسترش صادرات باعث میشود بازار ارز از انحصار دولت خارج شده و به شرایط رقابتی نزدیکتر شود و تولید کنندگان داخلی بتوانند هرچه بیشتر از ظرفیت واحدهای تولیدی خود استفاده نمایند. از طرف دیگر، توسعه صادرات امکان استفاده از امکانات جهانی برای رشد تولیدات داخلی را مهیا کرده و از این طریق، از محدودیتهای بازار داخلی رهایی یافته و با توسعه مقیاس تولید به منظور صادرات بیشتر به بازارهای خارجی، زمینه رسیدن به رشد و توسعه اقتصادی را فراهم میآورد (طبیعی و همکاران، 1387، ص 88).
مکی و ساموارو ( 2004، ص 798) نیز اشاره میکنند، رشد صادرات، بهرهوری را از طریق ایجاد بازارهای خارجی بزرگتر که منجر به بازدهی فزاینده نسبت به مقیاس میشوند، افزایش داده و همچنین به دلیل ایجاد رقابت در بازارهای خارجی، باعث افزایش کارایی نیز شده و رشد اقتصادی را تحت تأثیر قرار میدهد. همچنین متنوع سازی صادرات میتواند منجر به سرریز دانش از طریق روشهای جدید تولید، مهارت در مدیریت، شیوههای جدید بازاریابی و افزایش سود بالقوه صنایع جدید شود (ماتادین ، 2011، ص 6).
فهرست مطالب
2-3-1 تعریف صادرات
2-3-2 اهمیت صادرات
2-3-3 انواع صادرات
2-3-4 استراتژی توسعه صادرات
2-3-5 ضرورت تدوین استراتژی اصولی صادرات
2-3-6 عوامل مؤثر بر استراتژی صادرات
2-3-7 مزایای استراتژی توسعه صادرات
2-3-8 توسعه و موانع صادرات
منابع