خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی و عوامل ایجاد کننده آن با فرمت docx در قالب 27 صفحه ورد
تعداد صفحات | 27 |
حجم | 50/891 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
رضایت شغلی در یک زمینه دقیق را می توان به این شکل پذیرفت:احساسات یا گرایش کلی کارکنان مرتبط با شغلشان و اجزای شغل مثل محیط کاری ، شرایط کاری ، پاداش های منصفانه و رابطه با همکاران( کیم و دیگران،2005،172). عدم رضایت شغلی " حالت احساسی نامطلوب است که ناشی از ارزیابی شغلی فرد بعنوان خسته کننده یا مسدود کننده رسیدن به ارزش های فرد می باشد (گانلو وهمکاران،695،2010). رضایت شغلی به دلیل تأثیرات مهمی که بر سایر ادراکات، رفتار و نتایج سازمانی دارد به شدت از سوی محققان علوم رفتار سازمانی مورد توجه قرار دارد (عزیزی وهمکاران،258،1387).
هرسی و بلانچارد معتقدند رضایت شغلی تابعی است از سازگاری انتظارات سازمانی با نیازهای سرشت کلی فرد. در حالتی که این دو توافق و تعادل داشته باشند ، رفتار بطور همزمان برآورنده ی انتظارات سازمان و نیازهای فرد است یعنی اثربخشی و رضایت تواماٌ حاصل می گردند. فیشر و هانا ، رضایت شغلی را عاملی روانی قلمداد می نمایند و آن را نوعی سازگاری عاطفی با شغل و شرایط اشتغال می انگارند، یعنی اگر شغل مورد نظر لذت مطلوب را برای فرد تامین نماید در این حالت فرد از شغلش راضی است. در مقابل چنانچه شغل مورد نظر رضایت و لذت مطلوب را به فرد ندهد، در این حالت فرد شروع به مذمت شغل می نماید و درصدد تغییر آن برمی آید (عباس زادگان، 1379، 186 ).
فهرست مطالب
رضایت شغلی
2-4-1- مفهوم وتعاریف رضایت شغلی
2-4-2- نطریه های رضایت شغلی
2-4-2-1- نظریه انگیزشی هرزبرگ
2-4-2-2- نظریه امید و انتظار
2-4-2-3- نظریه ارزش
2-4-2-4- نظریه بریل
2-4-2-5- نظریه نقشی
2-4-2-6- نظریه نیازها
2-4-2-7- نظریه هالند
2-4-3- عوامل تعیین کننده ی رضایت شغلی
2-4-4- ابعاد رضایت شغلی
2-4-5- شیوه ابراز نارضایتی و نتایج رضایت شغلی
2-4-6- رابطه رضایت شغلی وجابجایی کارکنان
منابع