خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه فاصله روانی و فاصله فرهنگی با فرمت docx در قالب 30 صفحه ورد
تعداد صفحات | 30 |
حجم | 78/62 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
مطالعه سوئسا و لگاز (2010) نشان می دهد که فاصله روانی یک سازه تک بعدی نبوده، بلکه علاوه بر تفاوت فرهنگی ، مفاهیمی همچون ، تفاوت در سیستم های قانونی و حقوقی، زبان، سیستم آموزش، سطح توسعه اقتصادی و صنعتی و زیر ساخت های بازاریابی سایر ابعاد فاصله روانی از کشور مقصد در نظر گرفته است. فاصله روانی در مطالعه اخیر سوئسا و لگاز (2010) یک سازه ی دو بعدی در نظر گرفته شده است که یک بعد آن خصیصه های افراد و بعد دیگر آن خصیصه های کشور می باشد. بعد نخست فاصله روانی ادراک شده، جنبه های خاص مدرنیستی یک کشور است . درحالی که بعد دوم به درجه ی تعامل و یا جدایی که میان مردم کشور ها موجود است.مطالعات متفاوتی رویکرد دوبعدی برای ارزیابی تفاوت ها میان کشور مبداء و مقصد را مورد تایید قرار داده اند.
در بعد اول : توسعه فنی – تکنولوژیکی ، و اقتصادی ازجمله فاکتور های مهم بوده است. در بعد دوم ، درجه ی تعامل فرهنگی ، قابلیت ارتباطات زبانی، قرابت ویا تفاوت در سبک زندگی دوکشور،ترجیحات مصرف کنندگان، نگرشها و سنت های مردم کشور ها مد نظر قرار گرفته است.ازدیدگاه بازاریابی بین المللی ، تفاوت بین دو کشور شامل تفاوت در زیرساخت های بازاریابی ، محیط قانونی با عث می شود تا فاصله روانی بالایی توسط مدیر بازار از مقصد مورد هدف در نظر گرفته شود(سوسا و لگاز،208:2010).
فهرست مطالب
فاصله روانی
فاصله روان شناختی در بازاریابی بین المللی
تفاوت فرهنگی میان کشور ها
تفاوت فاصله روانی و فاصله فرهنگی
مبنای نظری فاصله روانی: نظریه سطوح استنباط مصرف کننده
تازگی و فاصله ی روانشناختی
تعمیم دادن از سایرتجارب
ادراک از ریسک و چهارچوب زمانی
بسط نظریه سطوح استنباط و فاصله ی روانشناختی از مقصد گردشگری
مروری بر مطالعات انجام شده
منابع