خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی و نظریه های مرتبط با آن با فرمت docx در قالب 26 صفحه ورد
تعداد صفحات | 26 |
حجم | 584/848 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
رضایت شغلی به مجموعه احساساتی که فرد نسبت به شغلش دارد، اطلاق می شود. فرد با رضایت شغلی بالا احساس مثبت و فردی که از شغلش ناراضی است، احساسی منفی نسبت به شغلش دارد. وقتی افراد درباره نگرش های کارمند صحبت می کنند، منظورشان همان رضایت شغلی است. در حقیقت این دو واژه معمولاً به طور مترادف به کار می روند(رابینز، 1388).
مورهد و گریفین(1377)، رضایت یا عدم رضایت شغلی را طرز تلقی فرد نسبت به شغلش می دانند که از جمله موضوع هایی است که بیشترین پژوهش درباره آن صورت گرفته است. شرمرهورن و همکاران (1386) نیز رضایت شغلی را میزان احساس مثبت یا منفی شخص نسبت به شغلش می دانند. به طور کلّ، رضایت شغلی عبارت از نوعی احساس خشنودی و رضایت خاطر فرد از شغل خود در سازمان است که با کار مناسب با استعدادها، میزان موفقیت در شغل، تأمین نیازهای منطقی، شکوفایی استعدادها، پیشرفت شغلی، تجربه های موفق، و جوّ سازمانی ارتباط دارد(میرکمالی،1380).
فهرست مطالب
رضایت شغلی
تعاریف رضایت شغلی
اهمیت رضایت شغلی
نظریه های رضایت شغلی
نظریه نیازها
نظریة بهداشت- انگیزش(دوعاملی هرزبرگ)
تئوری کامروایی نیاز
2-4-3-4- نظریه ERG
نظریه های ناهمسازی شناختی
مدل نظری رضایت شغلی
مدل انسان پیچیده
مدل رضایت ژاپنی
عوامل مؤثر بر رضایت شغلی
ابزارهای اندازه گیری رضایت شغلی
شاخص توصیف شغلی
پرسشنامه رضایت شغلی مینه سوتا
پیشینه تحقیقات
منابع