خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه اعتماد سازمانی و ابعاد آن با فرمت docx در قالب 27 صفحه ورد
تعداد صفحات | 27 |
حجم | 310/169 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
عده ای بر این باورند که افزایش قابل توجه تحقیقات در زمینه اعتماد را می توان دلیل آن دانست که سازمان ها معمولا از کمبود اعتماد در بین مدیران و کارکنان خود رنج می برند، لذا بایستی راه حل هایی به منظور رفع این مشکل ارائه کرد، مشکلی که اگر به آن توجه نشود، در آینده ممکن است زمینه ی بسیاری مشکلات را در سازمان فراهم آورد . با توجه به مطالب عنوان شده ونقش مهم اعتماد در رشد و توسعه کارکنان، این پژوهش به بررسی رابطه ی بین اعتماد سازمانی و توسعه ی کارکنان می پردازد، زیرا چنانچه سیر تحولات مدیریت انسانی را نیز بنگریم، به فراست درخواهیم یافت که توجه به انسان در دنیای سازمان و مدیریت از دیرباز مورد نظر صاحب نظران مدیریت بوده است. این توجه روز به روز افزایش یافته است تا جایی که امروزه نیروی انسانی را مشتریان سازمانها نام نهاده اند.این بدان معنا است که در عصر جدید، ضرورت پاسخگویی به نیازهای اساسی کارکنان در هر سازمان، در اولویت قرار میگیرد، زیرا نیل به اهداف سازمان در گرو تامین اهداف و خواسته های منطقی و مشروع منابع انسانی است. یکی از مهم ترین نیازهای کارکنان در سازمان نیز، برقراری اعتماد سازمانی میان آنها و مدیر و همچنین خودکارکنان نسبت به یکدیگر می باشد(خنیفر و همکاران، 1388).
فهرست مطالب
اعتماد سازمانی
تعریف اعتماد
مفهوم اعتماد سازمانی
فرآیند اعتماد
ابعاد اعتماد
انواع اعتماد در سازمان
مدل اعتماد از دیدگاه مارتینز
نتایج اعتماد در سازمان
تبادل رهبر- عضو
رهبری
رویکردهای رهبری
نظریه تبادل رهبر پیرو
ابعاد سبک رهبری مبادلة رهبر- پیرو
کیفیت رابطه رهبر- پیرو
نظریه های رهبر- پیرو
نظریه اقتضایی رابطه رهبر- پیرو
نظریه هرسی و بلانچارد
نظریه تبادلی رابطه رهبر- پیرو
خود باوری و رشد پیرو
منابع