خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری فناوری آموزشی و کاربرد آن ها در مدارس با فرمت docx در قالب 54 صفحه ورد
تعداد صفحات | 54 |
حجم | 209/931 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
در نتایج تحقیقات مدارس هوشمند منطقه آموزشی پورتوریکو آمده است که استفاده از فن آوری وتختههای هوشمند سبب افزایش بهبود آموزشی دانش آموزان شده است. (حنی زار و همکاران ، 2005) روبرسون (2003) رایانه را دارای دو مزیت عمده میداند: 1) اطلاعات انبوهی رادر خود ذخیره میکند. 2)اطلاعات ذخیره شده را با سرعت و دقت بسیار زیاد در کوتاهترین زمان تجزیه و تحلیل خواهند نمود. رشد و توسعهی فن آوری اطلاعات و ارتباطات در نظامهای آموزشی زمینه مناسبی جهت افزایش فرصتهای یادگیری و سهولت دسترسی به منابع آموزشی شده است و از میزان اهمیت و اتکا بر کتاب و مواد درسی از پیش تعیین شده برای هر کلاس و دورهی تحصیلی کاسته است. در این خصوص نحوهی ارزیابی شیوههای تدریس و همچنین ارزیابی میزان اثربخشی یادگیری نقش و ارزش تکالیف و امتحانات دوره ای، نحوهی ارتباط معلم و شاگرد، اهمیت حضور فیزیکی اولیا و رابطهی نزدیک آن ها با مربیان و مواردی از این قبیل را دچار تغییر و تحول کرده است. (حاجی، 1380) پروفسور کولا (2001) اهل هندوستان به توسعه و رشد راههای ارتباطی تاکید میکند و تاثیر آن را بر رشد وجود انسانی لازم و ضروری میداند.(عبداللهی، 1381)
فهرست مطالب
2-1- زمینه
2-2- روند تحولات و تاریخچه تدریس و یادگیری مدارس هوشمند در ایران
2-3- تاریخچه تدریس و یادگیری مدارس هوشمند در جهان
2-4- مفاهیم و تفاوت مدرسه هوشمند با سایر
2-4-1- مفهوم مدرسه هوشمند
2-4-2- مفهوم مدرسه هوشمند ازدیدگاه دیوید پرکینز
2-4-3- تفاوت مدرسه هوشمند با مدرسه مجازی
2-4-4- تفاوت مدارس سنتی وهوشمند
2-5- کاربرد فنآوری اطلاعات در آموزش و پرورش
2-6- آموزش، یادگیری و فنآوری اطلاعات و ارتباطات
2-7- نقشهای فنآوری اطلاعات در مدارس
2-8- پایههای نظری فنآوری آموزشی
2-9-ضرورت استفاده از وسایل تکنولوژی آموزشی در کلاس
2-10- اهداف کلی آموزش در ایران
2-10-1- ارتباط اهداف کلی با نقش مدارس هوشمند
2-11- ارکان مدارس هوشمند
2-12- اصول مدارس هوشمند
2-13- اهداف مدارس هوشمند
2-14- معرفی پروژه شبکه تایگر
2-14-1- اجرا و پیاده سازی
2-15- مدل اولیه مدارس هوشمند ایران
2-15-1- مدل مفهومی مدرسه هوشمند
2-15-2- عناصر مدل مفهومی مدرسه هوشمند
2-15-2-5- ارتباط یکپارچه رایانهای با مدارس دیگر
2-15-3- مدل اجرایی مدرسه هوشمند
2-15-3-1- لایه فرآیندهای کسب و کار
2-15-3-2- لایه خدمات و سیستمهای کاربردی
منابع