خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری مفهوم معرفت و ارتباط آن با آموزش با فرمت docx در قالب 37 صفحه ورد
تعداد صفحات | 37 |
حجم | 71/251 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
با توجه به کارکردهای معرفت می توان با نظارت و جهت دهی معرفت افراد به سوی درک و فهم منافع جمعی از طریق آموزش مهارت های مشارکت اجتماعی و تقویت حس همکاری و مسئولیت پذیری ،به جامعه ای یکپارچه و منسجم دست یافت،فضایی امن در جهت رشد و تعالی تک تک افراد جامعه.آموزش مهارت های مشارکت اجتماعی، نه تنها باعث ایجاد تعلق و حس جمعی می شود بلکه سبب رشد و تعالی کودک نیز می گردد.اگر از این دیدگاه به مسئله توجه شود،هدف،صرفاً پرورش افرادی مسئول و دارای حس همکاری در اجتماع نیست،بلکه راهی به سوی رشد انسانی سالم از نظر روانی است، هدف،تربیت شهروندانی است که خود را صاحب حقوق و در عین حال مسئول بدانند و فضا و عرصه عمومی شهر ها را متعلق به خود دانسته و در حفظ و نگهداری آن بکوشد. با توجه به مطالب مطرح شده ،در پژوهش حاضر این دیدگاه مطرح می شود،که می توان از آموزش مهارت های شهروندی به عنوان ابزاری در جهت کسب و ارتقاء معرفت فردی و اجتماعی استفاده نمودو بدنبال آن کسب معرفت فردی وشهروندی میتواند سبب ارتقاء شعور جمعی افراد گردد.
فهرست مطالب
مقدمه
2- 1 سیر تکاملی تعیین اجتماعی تفکر
2-2 مفهوم معرفت
2-2-1 رابطه معرفت وآموزش
2-2-2 رابطه معرفت وکنش
2-3 معرفت به مثابه فرهنگ
2-4 شعور جمعی
2-5 مفهوم شهروندی
2-6 شعور جمعی و شهروندی
2-7 چارچوب نظری تحقیق
2-8 پیشینه تحقیقات
منابع