خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری بانکداری الکترونیک و سطوح آن با فرمت docx در قالب 66 صفحه ورد
تعداد صفحات | 66 |
حجم | 149/53 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
یکی از وظایف اصلی بانک های سنتی که موجب تداوم آن تا عصر حاضر شده است، نگهداری پول از سوی بانک ها است. بانک های قبلی که به عنوان موسسات سپرده گذار معرفی می شدند، محل مطمئنی برای نگهداری پول، طلا و دیگر اجناس با ارزش مشتریان بودند. با ظهور چک در سال 1865 میلادی این نقش گسترش یافت و شامل وظایف مربوط به اتاق پایاپای شد(سیمون و ویکتور،1994).
از سال1913 به بعد عملیات اتاق پایاپای در برخی از کشورهای پیشرفته مانند امریکا (با تأسیس فدرال رزرو) به صورت متمرکز درآمد. این امر به دلیل کاهش ریسک و همچنین حذف عمل کسر هزینه از مبلغ چک ها باعث ایجاد ثبات بیشتر در سیستم بانکی شد. در اوایل دهه 1960 نوع دیگری از خدمات به نام کارت های اعتباری به صورت گسترده ای مورد قبول عموم مردم قرارگرفت. گرچه پردازش چک ها و کارت های اعتباری به مرور خودکار شدند، با این وجود تا آن زمان حجم زیادی از اسناد کاغذی تولید می شد از این رو از فن آوری پیچیده مخابراتی به عنوان راه حل این مشکل استفاده شد که در نتیجه با تأسیس اتاق های پایاپای خودکار که از سیستم انتقال الکترونیکی منابع استفاده می کردند، ساختار سیستم بانکی یک بار دیگر دچار تحولی عمده شد و به تبع آن استفاده از روش های پرداخت و ماشین های خودپرداز در دهه90 به سرعت رشد کرد(سیمون و ویکتور،1994).
فهرست مطالب
مبانی نظری بانکداری الکترونیک
2-3-1- تعریف بانکداری الکترونیک
2-3-2- بانکداری الکترونیکی و خدمات الکترونیکی
2-3-3- تاریخچه بانکداری الکترونیکی
2-3-4- سیر تحولات بانکداری الکترونیک
2-3-5- سطوح بانکداری الکترونیک
2-3-6- بانکداری الکترونیکی در ایران
2-3-7- مقایسه بانکداری الکترونیک و بانکداری سنتی
2-3-8- مشکلات و محدودیت های بانکداری سنتی
2-3-9- مزایا و منافع حاصل از به کارگیری بانکداری الکترونیکی
2-3-10- معایب بانکداری الکترونیکی
2-3-11- ذینفعان بانکداری الکترونیکی
2-3-12-تاثیر توسعه بانکداری الکترونیکی
منابع