دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق قیمت گذاری که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.
تعداد صفحات | 38 |
حجم | 223/909 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
قیمت گذاری، تصمیمی است که نظریههای تقاضا، هزینه و ساختار بازار را به هم ربط میدهد. تصمیم به قیمتگذاری کانون توجه نظریه اقتصاد خرد در تخصیص منابع بوده است. در تحلیل تصمیمگیری تجاری، قیمتگذاری دقیقاً یک جزء از راهبرد جامع رقابتی است. علاوه بر این، تصمیم قیمتگذاری وسیلهای برای رسیدن به هدف است نه خود هدف به طوری که تصمیمات مربوط به قیمت باید در زمینه اهداف کلی تجاری ملاحظه شوند.
قیمت، یک متغیر راهبردی و عملیاتی است به طوری که تصمیمات قیمتگذاری میتواند اثر قابل توجهی روی عملکرد آتی و فعلی داشته باشد. به علت بُعد زمانی قیمت، لازم است اهداف قیمتگذاری به دقت تعریف شود. به عنوان مثال تنظیم یک قیمت جاری در سطح پایین ممکن است تصمیم بهینهای باشد اگر تنظیمات بعدی و وضعیت یک بازار مسلط، منجر به منافع بلندمدت به قیمت از دست دادن منافع کوتاهمدت شود.
فهرست مطالب
انجام شده 3
2-12- قیمت گذاری 4
2-12-1-اهمیت قیمت گذاری 7
2-12-2- عوامل موثر بر قیمتگذاری 7
2-12-3- اهداف قیمت گذاری 8
2-12-3-1- به حداکثر رساندن سود فعلی 8
2-12-3-2- به حداکثر رساندن سهم بازار 9
2-12-3-3- کشیدن عصاره بازار 9
2-12-3-4- پیشرو شدن از نظر کیفیت 10
2-12-4- مراحل قیمت گذاری 10
2-12-5- قیمت گذاری منعطف 13
2-12-5-1- حراج و مزایده 13
2-12-5-2- ارتقاء 15
2-12-5-3- فروش ها 15
2-12-6- قیمت گذاری منعطف در بازار الکترونیک 17
2-12-7- قیمت گذاری منعطف(پویا) در حراجی ها 18
2-12-8- مزایای قیمت گذاری منعطف در شرکت ها 19
2-12-9- تعیین قیمت های دقیق و درست 21
2-12-10- مزایای قیمت انعطاف پذیر برای مشتریان 21
2-12-11-استراتژیهای پیشرفته قیمتگذاری منعطف 23
2-12-11-1- قیمتگذاری منعطف مبتنی بر سفارش سازی 23
2-12-11-2- قیمت گذاری چند بعدی 25
2-12-11-3- قیمت گذاری گروهی 26
2-12-11-4- قیمت گذاری منعطف تشویقی(ترفیعی) 26
2-12-11-5- قیمتگذاری دو بخشی 27
2-12-11-6- قیمت گذاری بر اساس تخفیفات مقداری 27
- پیشینه تحقیق 28
2-16-1- پیشینه تحقیقات انجام شده در داخل کشور 28
2-16-2- پیشینه تحقیقات انجام شده در خارج از کشور 30
فهرست منابع 34
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی