نمونه پیشینه تحقیق

پیشینه تحقیق, فصل دوم پایان نامه, نمونه پیشینه پژوهش,دانلود پیشینه تحقیق, مبانی نظری و پیشینه تحقیق,

نمونه پیشینه تحقیق

پیشینه تحقیق, فصل دوم پایان نامه, نمونه پیشینه پژوهش,دانلود پیشینه تحقیق, مبانی نظری و پیشینه تحقیق,

دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش پرخاشگری

دانلود دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش پرخاشگری

  دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش پرخاشگری
دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش پرخاشگری

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق پرخاشگری که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.


مشخصات فایل
تعداد صفحات49
حجم341/849 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx

توضیحات کامل

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش پرخاشگری عنوان نوشتار برای فصل دوم پایان نامه می باشد.

 

 


پرخاشگری، مفهوم بسیار پیچیده ای است. این رفتار از یک سو، زیر تاثیر عوامل موقعیتی و روانشناختی است و از سوی دیگر، عوامل ژنتیکی و زیست شناختی در استقرار و گسترش آن نقش بسیار عمده ای بازی می کنند. از این رو، ارائه تعریفی دقیق و عینی از این سازه، دشوار است. با بیشترین بروز و ظهور پرخاشگری در سنین نوجوانی است (کاپلان و سادوک، 1387). تحقیقات میزان بالایی از جرم های خشونت آمیز از جمله ضرب و جرح، دزدی، آتش افروزی، قتل و تجاوز را بین نوجوانان نشان می دهد. این نوع انحرافات به احتمال زیاد ماهیتی پرخاشگرانه و خشونت-آمیز دارند.

 

 

 


با توجه به اثرات ناخوشایند رفتار پرخاشگرانه، مدت مدیدی است که عصبانیت و خشونت به عنوان مشکلی جدی در دوران نوجوانی تلقی گردیده و نیاز به بررسی های بالینی و قانونی دارد. نوجوانانی که در مهار خشم خود دچار مشکل می شوند و اغلب رفتارهای خشن از خود بروز می دهند، هدف  روش های متعددی قرار گرفته اند. محققان زیادی در پی تمهیدات و روش هایی برای مهار پرخاشگری و درمان آن بوده اند بوده اند (فایندلر  و اکتون ، 1987).

 

 


یکی از روش های رفتاردرمانی شناختی است که در مشکلات رفتاری نوجوانان نیز مداخلات سودمندی ارائه داده و در درمان و مهار خشم نیز کارایی آن مورد تایید قرار گرفته است، دیدگاه الیس و درمان عقلانی- رفتاری- عاطفی می-باشد. در دیدگاه الیس خشم به علت تاثیر افکار غیرمنطقی بر احساسات و رفتار افراد ایجاد می شود و درمان پرخاشگری نیز بوسیله تصحیح و تغییر افکار غیرمنطقی و جایگزین نمودن افکار منطقی صورت می گیرد (الیس، 1999).شناخت پرخاشگری مستلزم آن است که نه تنها بین رفتارهای مختلفی که به عنوان رفتار پرخاشگرانه در نظر گرفته می شود تمایز قائل شویم، بلکه تمایز بین تاریخچه و هدف این رفتارها نیز حائز اهمیت است (هنسی و گویرین، 2002؛ ترجمه توزنده جانی، 1384). رفتار پرخاشگرانه کودک تجربه ای روزمره برای کودک و خانواده است که ریشه در ویژگی های خاص هر فرهنگ دارد.

 

 

 

 

 

 

 


فهرست مطالب

تعریف نظری پرخاشگری

تعریف عملیاتی پرخاشگری

فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیات انجام شده در مورد پرخاشگری


2-6-پرخاشگری    4
2-6-1-تعریف پرخاشگری    7
2-6-2-انواع پرخاشگری    7

2-6-2-1نظریه های پرخاشگری    9

2-6-2-1-1-نظریه فردیت زدایی پرخاشگری زیمباردو    9
2-6-2-1-2-نظریه انسانیت زدایی- پرخاشگری فشباخ    10
2-6-2-1-3-نظریه انتقال برانگیختگی    10
2-6-2-1-4-نظریه درونگرایی- برونگرایی آیزنک    11
2-6-2-1-5-مدل شرمساری- پرخاشگری تانگنی    11
2-6-2-1-6-مدل پرخاشگری- پرخاشگری    12
2-6-2-1-7-رفتار پرخاشگرانه در مراحل رشد کودکی و نوجوانی    12
2-6-3-عوامل خطر ساز پرخاشگری    14
2-6-3-1-عوامل خطرساز موثر در پرخاشگری از جانب کودک    15
2-6-4-عوامل خطرساز موثر در پرخاشگری از جانب والدین    16
2-6-4-1-اسنادهای نادرست والدین به عنوان عامل خطر ساز پرخاشگری    16
2-6-4-2-ویژگی های فردی والدین به عنوان عامل خطرساز در پرخاشگری    17
2-6-5-روابط پدر – مادر به عنوان عامل خطر ساز در پرخاشگری    19
2-6-5-1-تعامل والدین- کودک به عنوان عامل خطرساز در پرخاشگری    20
2-6-5-2-سایر تعاملات اجتماعی والدین به عنوان عامل خطرساز در پرخاشگری    22
2-6-6-مداخلات در زمینه پرخاشگری    23
2-6-6-1-روان تحلیلگری    24
2-6-6-2-رویکرد عقلانی-عاطفی-رفتاری    25
2-6-6-3-رویکرد شناختی-رفتاری    26
2-6-6-4-دیدگاه یادگیری اجتماعی    28
پیشینه پژوهشی    29

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"
✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.